De toewijzing

We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten en hanteren wij onderstaande opeenvolgende criteria:

  1. Aantal kandidaten per bouwnummer
    Is er 1 kandidaat voor een bouwnummer, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen. Zijn er meerdere kandidaten op dat bouwnummer, dan volgt een 2e beoordeling.

  2. Financiële check
    Bij meerdere kandidaten op 1 bouwnummer, kijken we of een kandidaat een financiële check heeft gedaan. Daarmee laat je aan ons zien dat jij de woning kunt financieren of betaalt met eigen middelen. Nadat de verkoop is gestart kun je ons dit laten weten door een brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in jouw persoonlijke account. Deze upload mogelijkheid is beschikbaar, zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft.

    Let erop dat erin staat dat jij – bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld – het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen of (deels) met eigen middelen betaalt. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing vernietigen wij deze informatie.

  3. Aanmeldduur
    Als er meerdere kandidaten zijn voor een bepaald bouwnummer én ze allemaal de financiële check hebben doorlopen, kijken we tenslotte naar het moment van aanmelden als belangstellende. Dat is het moment waarop je je als klant hebt ingeschreven voor de betreffende deelfase die in verkoop gaat. Als je je al eens hebt ingeschreven voor een eerdere fase, vragen wij je opnieuw aan te melden. Let op: het gaat dus niet om de inschrijving bij start verkoop. Je kunt tijdens de verkoopperiode rustig de tijd nemen om je voorkeuren (maximaal 5) door te geven. De woning wordt uiteindelijk toegewezen aan degene die het langst staat aangemeld.

Wij streven naar een optimale bezetting van alle bouwnummers. Dat betekent dat - als jij de enige bent met een voorkeur voor een bepaald bouwnummer - dat bouwnummer aan jou wordt toegewezen. Ook als dit niet je eerste voorkeur is. Dat geldt niet voor inschrijvers die een financiële check hebben gedaan. Die krijgen te allen tijde het eerste vrije bouwnummer van hun hoogste voorkeur toegewezen.

BPD verwacht van zijn medewerkers dat zij integer handelen, zowel intern als extern. We verwachten dezelfde beleefdheid van iedereen met wie we in contact zijn. Daarom behoudt BPD zich het recht voor om cliënten of zakenpartners te weigeren of de samenwerking/overeenkomst te beëindigen bij “laakbaar gedrag”. Dat houdt in dat wij geen samenwerkingen of contracten aan gaan als er bijvoorbeeld sprake is van een van de volgende thema’s: bedreigingen, intimidatie, pesterijen, discriminatie, misbruik van technologie of diefstal. Bij dergelijke acties of gedrag tegenover onze medewerkers neemt BPD passende maatregelen en maken wij melding bij de bevoegde autoriteiten indien nodig.

Iets vragen? Neem contact op
Wat heb ik nodig Voorzieningen op Het Eiland